środa, 30 listopada, 2022

Zależy Ci na dotarciu do klientów z Twojego miasta i okolic? W takim razie znakomitym rozwiązaniem jest pozycjonowanie lokalne, czyli prowadzenie działań on-site i off-site, dzięki którym zwiększysz widoczność swojego sklepu lub strony w konkretnym regionie. To dobra propozycja dla właścicieli firm usługowych, których klienci szukają najbliższego serwisu samochodowego, hydraulika czy restauracji.

Pozycjonowanie lokalne – co to takiego?

Czym tak właściwie jest pozycjonowanie lokalne? Local SEO, bo i pod taką nazwą można je spotkać, to zbiór działań skupiających się na zwiększeniu widoczności witryny w wybranej lokalizacji, głównie w konkretnym mieście i jego okolicach. Podstawą ich skuteczności są przede wszystkim słowa kluczowe z dopiskiem miejscowości, na przykład pozycjonowanie Bydgoszcz, hydraulik Łódź czy restauracja Warszawa.

Zadbanie o to, aby frazy pojawiły się na Twojej stronie, jest tylko jednym z wielu czynników wpływających na podwyższenie pozycji w wynikach wyszukiwarki. Jak się okazuje – równie ważna jest na przykład lokalizacja internauty szukającego konkretnych usług. Nawet jeśli wpisze on frazę bez miasta, to Google wyświetli wyniki w najbliższej okolicy, korzystając między innymi z IP jego urządzenia albo określając położenie geograficzne przy użyciu GPS. Właśnie dlatego warto uzupełnić stronę o zakładkę kontaktową z adresem firmy, która pozwoli Google przypisać Twoją firmę do danej lokalizacji.

Czy pozycjonowanie lokalne jest dla każdej firmy?

Jeśli jesteś właścicielem sklepu internetowego, który nie ma punktu stacjonarnego, to pozycjonowanie lokalne nie pomoże Ci zwiększyć liczby klientów. Inaczej jest w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw, które działają głównie lokalnie. Mowa o firmach skupiających się na różnego rodzaju usługach – gastronomicznych, hotelarskich, fryzjerskich, kosmetycznych, budowlanych czy samochodowych. Z pozycjonowania lokalnego skorzystają również kwiaciarnie, siłownie, dentyści, biblioteki, żłobki i szkoły, sklepy medyczne, a nawet małe biura podróży. Co więcej, local SEO jest rekomendowane w przypadku dużych firm, które mają punkty sprzedaży w kilku miastach na terenie całego województwa lub kraju.

Od czego zacząć pozycjonowanie lokalne?

Na początku warto przeprowadzić testy SEO, aby sprawdzić, jak witryna radzi sobie w wynikach wyszukiwania. Na podstawie uzyskanych wyników można podjąć decyzję o kolejnych krokach, które pomogą Ci w wypozycjonowaniu lokalnym firmy. Są to na przykład:

  • wizytówka Google Moja Firma,
  • dodanie firmy do Google Maps,
  • obecność na forach lokalnych,
  • działania on-site – nasycenie treści frazami kluczowymi z miastem, optymalizacja nagłówków, podanie adresu i danych kontaktowych firmy,
  • link building (off-site), czyli pozyskiwanie linków kierujących do Twojej strony z innych witryn lokalnych, na przykład ze strony urzędu miasta.

Fot. Fabian Irsara/unsplash.com

2 komentarzy

Avatar
Paweł 2 lutego 2022 o 14:26

Pozycjonowanie jest dla każdej osoby która prowadzi swój sklep, swoją stronę, jest to ważny proces dla każdego komu zależy aby znaleźć się na wysokich pozycjach wyszukiwania, samemu na pewno też ci się zdarzyło po znalezieniu wyników dla np. pozycjonowanie opencart w Bydgoszczy, kliknięcie tylko w pierwsze i najwyższe pozycje, jest to naturalne dlatego tak duże ma znaczenie w jakim miejscu w wyszukiwarce znajduje się twoja strona.

Avatar
Remigiusz 23 lutego 2022 o 11:27

O pozycjonowaniu lokalnym starałem się trochę poduczyć na własną rękę, ponieważ sam chciałem doprowadzić swoją stronę do względnie dobrej pozycji dla frazy pozycjonowanie Olsztyn, ze względu na prowadzoną przeze mnie kawiarnię w centrum miasta. Jest to możliwe i opłacalne jest wykorzystywanie wszystkich narzędzi, które oferuje Google jak GMF itp. Agencja jednak to strzał w dziesiątek i najlepsze co można zrobić. Nie jestem aż takie biegły w seo i oni mnie w tym wyręczają, generalnie o pozycjonowanie się nie martwię, bo wiem, że wszystko jest we właściwych rękach.

Dodaj komentarz

Reklama