poniedziałek, 16 maja, 2022

Do niedawna e-handel stanowił tylko ciekawostkę dla osób żądnych nowości technologicznych, teraz jednak e-commerce zdobywa całe rynki handlu i usług zarówno w Polsce, jak i na świecie. Coraz więcej sceptyków zauważa przewagę e-commerce nad sprzedażą realizowaną w sklepach stacjonarnych i fakt ten nie powinien specjalnie dziwić. Obecnie w sieci znajdują się firmy realizujące praktycznie każdy typ usług, dlatego tak ważne jest, aby się w niej znaleźć. Co ciekawe jednak, w sieci jest miejsce również dla sklepów stacjonarnych, a do ich wypromowania służy pozycjonowanie lokalne.

Ogólne założenia pozycjonowania

Pozycjonowanie stron internetowych małych firm i ogromnych przedsiębiorstw jest niezbędną czynnością we współczesnym świecie e-handlu. Każda świeża witryna tuż po jej opublikowaniu w sieci ląduje na samym końcu wyników wyszukiwania, z reguły na ostatnich stronach listingu Google. Nie generuje w ten sposób jakiegokolwiek ruchu, dlatego jej iluzoryczna obecność w wyszukiwarce nie niesie ze sobą jakiejkolwiek wartości. Pozycjonowanie ma na celu zmianę tego stanu rzeczy. Pozycję danej witryny ocenia zawsze algorytm Google, który analizuje witryny w trybie ciągłym na podstawie danych uzyskanych przez roboty Google. To one zbierają w sieci wszystkie informacje na temat witryn i gromadzą je w jednym miejscu w celu dalszej analizy. Algorytm w trakcie oceny dokonuje dogłębnej weryfikacji witryny i porównuje jej szczegółowe parametry z wytycznymi. Warto je spełnić po to, aby znaleźć się w listingu jak najwyżej.

Jak wypozycjonować stronę krok po kroku?

Pozycjonowanie strony nie tylko z pozoru wydaje się trudne. To bardzo skomplikowane działania, których przeprowadzenie wymaga ogromnej wiedzy i wieloletniego doświadczenia, dlatego tak ważne jest, aby przeprowadzały go wyłącznie wyspecjalizowane firmy i agencje interaktywne SEO. Zatem jak działa pozycjonowanie stron? Warto zacząć od początku.

Najpierw każda szanująca się agencja SEO przeprowadza dogłębną analizę całej witryny. Proces ten, znany jako audyt SEO, ma na celu zobrazowanie aktualnego stanu strony WWW pod kątem wyszukiwarki, dzięki czemu firma jest w stanie przygotować dalszy plan działania i opracować szczegółową strategię opartą na wymaganiach konkretnej witryny. Wiele firm, a w szczególności osób prywatnych oraz freelancerów, nie przykłada do tego etapu odpowiednio dużej uwagi, co jest błędem, który może mieć duże negatywne skutki na przyszłość.

Po audycie i opracowaniu strategii należy wprowadzić wszelkie zmiany już na witrynę. To etap zdecydowanie najdłuższy i najbardziej narażony na błędy, dlatego jego prawidłowe przeprowadzenie jest kluczowe względem efektów. Całe zespoły pozycjonerów oraz programistów i copywriterów modyfikują kod źródłowy w taki sposób, aby spełnić wszelkie wymagania algorytmu Google. Należy przede wszystkim nasycić teksty frazami kluczowymi, zadbać o User Interface i User Experience, a także przyspieszyć jej działanie i wiele, wiele innych. Kroków jest nawet kilkaset!

W ostatnim etapie należy zbudować bazę linków, które prowadzą do witryny poddanej pozycjonowaniu. To bardzo ważny etap, który tylko z pozoru wydaje się prosty. Do niedawna firma Google zwracała uwagę wyłącznie na ilość backlinków, teraz jednak liczy się ich jakość, dlatego nie wystarczy wklejać linki zwrotne na każde forum bądź witrynę – liczy się bowiem jej reputacja w Google. Warto umieszczać swoje backlinki wyłącznie na stronach, które są już widoczne w wyszukiwarce i mają na tym polu pewne sukcesy.

Pozycjonowanie lokalne dla biznesu stacjonarnego

Co jednak w sytuacji, kiedy Twoja firma zajmuje się wyłącznie sprzedażą usług lub towaru stacjonarnie? Wystarczy skorzystać z usługi pozycjonowania lokalnego, które różni się od ogólnokrajowego tym, że jest nastawione na zwiększenie widoczności witryny wyłącznie w obrębie jednego miasta lub województwa czy też dzielnicy. Internauci wyszukują w sieci nowe sklepy lub firmy właśnie za pomocą wyszukiwarki Google, dlatego ważne jest, aby w wynikach znalazła się także Twoja strona lub sama wizytówka na mapie.

Czy pozycjonowanie warto uzupełniać innymi działaniami marketingowymi?

Zdecydowanie tak! Pozycjonowanie to trudny proces, który stawia pozycjonerom wiele trudności, które tylko z pozoru wydają się nie do pokonania. Warto przede wszystkim zdecydować się na artykuły sponsorowane, które dają dwa podstawowe efekty. Po pierwsze, można dzięki nim umieścić link zwrotny do naszej witryny na stronie o dobrej reputacji, co znacznie podnosi pozycję w Google, a po drugie zyskamy nagły i duży ruch, który może charakteryzować się dobrą konwersją. Wiele osób zastanawia się także, czy e-mail marketing się jeszcze sprzedaje. Odpowiedź na to pytanie jest dość trudna, zależy bowiem głównie od branży. W dalszym ciągu jednak jest to dobre uzupełnienie standardowego pozycjonowania, dlatego warto się na nie zdecydować także w swoim przypadku.

Fot. StartupStockPhotos/pixabay.com

2 komentarzy

Avatar
Beata 18 marca 2022 o 13:02

Wizytówka to świetne rozwiązanie, a uważam tak, ponieważ sama, jak zapewne ogrom innych ludzi, bardzo często sugeruję się tymi kartami biznesów, które wyskakują na Google. Wydaje mi się, że skuteczne pozycjonowanie sklepów rozumie się jako, pozycjonowanie w taki sposób, aby być widocznym. Tak więc, mając świadomość, że ktoś, wpisując frazę kwiaciarnia zobaczy twoją wizytówkę w Google, możesz być pewien, że kreujesz właściwy wizerunek swojej działalność.

Avatar
Franek 18 marca 2022 o 14:26

Nie tak dawno temu postanowiłem wziąć swój interes w garść i odezwałem się do agencji seo, z prośbą pomocy w budowaniu wizerunku firmy w przestrzeni lokalnej. Oczywiście powstała wizytówka Google, agencja zaczęła realizować pozycjonowanie stron, a strategia content marketingu i budowania wizerunku w mediach społecznościowych trwa w najlepsze dotychczas. Naprawdę fajna sprawa z tymi usługami, warto to rozważyć, nie posiadając czasu na samodzielną ich realizację. Jak na razie odnotowuje stopniowy wzrost, ale wierzę, że z czasem będzie jeszcze większy.

Dodaj komentarz